Δειγματική διδασκαλία στη Γλώσσα Β΄ Λυκείου


Δειγματική διδασκαλία στη Θεματική ενότητα: Κριτική – Τέχνη
Απρίλης 2016
Διδάσκων: Νικόλαος Κων/νου Αλέφαντος
Διδακτικοί στόχοι:
1.      Η εξοικείωση των μαθητών/τριών με την επιστολή διαμαρτυρίας ως κειμενικό είδος.
2.      Η κατανόηση των γλωσσικών επιλογών του πομπού σε σχέση με την καταστασιακή περίσταση και το είδος του κειμένου.
3.      Η συνειδητοποίηση ότι η κριτική μπορεί να χωριστεί σε καλοπροαίρετη και κακόβουλη.
4.      Η διερεύνηση και άλλων μορφών κριτικής, εκτός από την πολιτική.

Μέθοδος διδασκαλίας:
1.      Είναι η επικοινωνιακή και κειμενοκεντρική προσέγγιση της γλώσσας, σύμφωνα με την οποία προκρίνεται η διερεύνηση των γλωσσικών επιλογών του εκάστοτε πομπού, ανάλογα με την πρόθεσή του, το είδος του κειμένου, το κοινό στο οποίο απευθύνεται (αποδέκτες) και το θέμα που πραγματεύεται.
2.      Η παραπάνω διδακτική προσέγγιση περιέχει και στοιχεία κριτικού γραμματισμού, καθώς μέσα από αυτήν δίνονται ερεθίσματα στους/στις μαθητές/τριες, προκειμένου να διερευνήσουν και να κατανοήσουν τα ρητά και υπόρρητα νοήματα του πομπού σε ένα κείμενο.

Τεχνικές διδασκαλίας:
1.      Η αφόρμηση από κείμενο δημοσιευμένο στο διαδίκτυο.
2.      Η τεχνική του διαλόγου
3.      Η φθίνουσα καθοδήγηση
Διδακτικά μέσα:
1.      Το διδακτικό βιβλίο
2.      Φωτοτυπημένο κείμενο
3.      Ο πίνακας





ΚΕΙΜΕΝΟ
[…]Εδώ λοιπόν θέλω να διαμαρτυρηθώ γιατί η σιωπή και η ανοχή έχει και όρια. Είναι λυπηρό αυτό, που παρουσιάζεται στα Δημοτικά Συμβούλια από τους επικεφαλής της παράταξης της μειοψηφίας. ΄Εχουν μία συντονισμένη εχθρότητα απέναντι στον Δήμαρχο κυρίως. Τους ενοχλούν τα πάντα! Τους ενοχλούν οι προτάσεις μας, τους ενοχλεί το έργο μας, τους ενοχλούν οι αποφάσεις μας, τους ενοχλούν αν θα πάμε στα χωριά, στα πανηγύρια, στα ευχάριστα και στα δυσάρεστα! Τι τέλος πάντων θέλουν; Δεν έχουν κάνει ποτέ καμία πρόταση και καμία συμπαράσταση στο δύσκολο έργο μας (ΡΟΜΑ, προσφυγικό, εθελοντικές δράσεις του Δήμου μας κ.λ.π.), αλλά περιορίζονται μόνο σε πικρόχολα σχόλια, τα οποία θίγουν την τιμή και την υπόληψη μας και αποχωρούν. Μονίμως κακόβουλη και άδικη κριτική! Μονίμως ετοιμοπόλεμοι να απαξιώνουν, να υποτιμούν, να υποβαθμίσουν και να αποκαθηλώνουν οποιαδήποτε προσπάθεια και ενέργεια μας! Φυσικά δεν επιζητούμε επαίνους, αλλά όχι τέτοιο μηδενισμό! Καθήκον βέβαια και υποχρέωση όλων μας είναι να αγωνιζόμαστε για το κοινό καλό, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να διαφυλάξουμε τους εαυτούς μας και τους θεσμούς.
Παρακολουθώ όλο αυτό το χρονικό διάστημα τις τοποθετήσεις τους στις τηλεοράσεις, στα ραδιόφωνα, στις εφημερίδες (αν και δεν είναι προεκλογική περίοδος) και νοιώθω να γιγαντώνεται και να πολλαπλασιάζεται μια αποστροφή προς την Δημοτική Αρχή και δεν μπορώ να εξηγήσω αυτήν … την εμπόλεμη κατάσταση. Δεν γίνεται άλλο!
Θέλω να ενημερώσω τους πολίτες της Ρόδου ότι ως Δημοτική Αρχή υπηρετούμε τον τόπο μας με ανιδιοτέλεια, με τον καλύτερο τρόπο, με πολλή δουλειά, όπως μας επιτάσσει η ηθική μας και όπως μας έχουν γνωρίσει οι συμπολίτες μας μέσα από την επαγγελματική μας διαδρομή και πορεία.
ΡΟΔΟΣ 1η Μαρτίου 2016
Η Αντιδήμαρχος Υγείας και Κοινωνικής Πολιτικής
 Πηγή:www.dimokratiki.gr




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο Πληροφοριακός Λόγος

Το κειμενικό είδος της επιστολής

Διαγνωστικό τεστ στη Γλώσσα Α΄ Λυκείου